Pages

Tuesday, January 19, 2010

wuhuhuhu... mix salad...

wah dah ketagih berblog...aku ader nak post story lain sebenarnyer,tp rase malas lak nak taip...so, ni aku menaip skit.nak kongsi resepi dr kawan aku si jamil..menu ni aku dpat dr dia mase dier invite berbuka pose kat umah dier sem lepas..first time aku bukak pose,menu western... lain dr yg lain... tp sedap sioot..sume jamil yg masak, ader pasta, saladn dessert skit( kuih2).. pendek kata yummy la..heheh

Mixed Salad Jamil’s style

Bahan – bahan :

Mayonis
Kentang
Lada hitam
Buah – buahan ( cnth : epal, nenas, jambu, strawberi )
Sayuran ( timun, sengkuang )
Lobak
Kobis
Garam

Cara – cara :

1. Potong kentang kecil dan goreng hingga agak garing. Cincang kentang goreng kecil.
2. Potong buahan dan sayuran mengikut saiz yang disukai.
3. Masukkan kentang cincang ke dalam saturan & buahan tadi.
4. Tabur sedikit garam.
5. Tambah mayonis dan gaul.
6. Lobak dan kobis dihiris halus dan dicampur ke dalam campuran tadi. Gaul hingga
sebati.

*Jika suka pedas, campur sedikit cili kisar @ cili tumbuk.
*saladini jika suka dihidang sejuk, boleh tambah ais @ sejukkan terlebih dahulu.
.

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: