Pages

Wednesday, January 27, 2010

kerana setitis embun...

waa.aku gerammmm sangat!!! tension,malu pun ader... mybe ade hikmah atas yg berlaku..lagipun salah aku gak...terima ja lah..

malam td dalam kul 11.30 aku ngan ekin turun bwah kuo.. kami nak pi letak bekas untuk tadah air embun... lokasinya kat depan kuo,area pokok2 renek dekat ngan pondok jaga tu la... time tu nak g gantung plastik n letak tapaware...

tiba2 ada satu pengumuman kedengaran..bukan suara orang berkempen,tp pengumuman tu berbunyi:
" kepada semua penghuni KUO anda ditegah berdua-duaan di halaman kolej"..ha? mula 2 terfikir gak dia tujjukan kpd siapa..last2 biler ader jer suara orang ramai bersorak( melaung aku rase), baru tersentak..aku ngan ekin ke yg dimaksudkan? ye la sebab kami x anggap pun kami berdua-duaan, coz kami nak amik air embun... tp pastu aku mmg kuat rasakan yg dimaksudkan adalah kami... wrghh..camne ni? mesti dah salah faham... sebabkan aku yakin, kitorang xwat ape2 pun yg x elok,cuma org jer yg salah faham,so aku suruh ekin g khar sebab dier pun nak amik barang kat serra... aku tetap teruskan usaha menggantung plastik..lantak lah diorang nak cakp per...kalo aku balik, mane nak carik air embun..baik aku wat jer... alang2 kan...

cuma yg aku sakit ati ader lak dalm suara ramai2 tu keluar perkataan.. woiii!! berzina... berzina...
xkan ar orang berzina tepi jalan mase ader lagi kenderaan lalu lalang? siap ader pak guard lagi kat pondok tu... kitorang bukannyer jauh dari pak guard..dekat jer..kalo btol nak buat benda xelok pun xkan la bodoh sgat, x pikir orang sekeliling...

pas abis gantung aku pun dengan selamba masuk kolej . tp sebenarnya tebal muka aku nak lalu masuk.tp aku kuatkan ati,sebab aku xwat paper..berani kerana benar... mase kat bilik jmk aku nmpk cik raizo, tp xder lak dier panggil aku ke..so konfius gak...td tu sape yg dimaksudkan??
aku pun nmpak jee kat blik jmk tu.nnti aku nak tnye dier ar tuk kepastian...

tp macam yg aku gtau mula2 aku pun salah gak,g berdua..aku faham, tujuan pengumuman tu untuk menegur dan mengelak sesuatu yg buruk,mereka hanya menjalankan tugas..aku pu xsalahkan mereka yg wat pengumuman tu..lain kali aku kne hati2 la.. ye la aku en dah biasa ngan ekin,so xterfikir lak benda ni nak jadi... huhu..fikir2 blik kelakoo ar... nti kalo nak amik ari embun kene maklum kat pak guad ar...suruh dier temnkan..baru selamat... sian kat ekin.hihii xtau ar time ni dia tidoo kat khar x..td dier kata xnak balik kuo..to ekin sorry gak la yer,coz aku yg pilih kul 11 n xpilih kul 9.30...

2 si kacak dan si cantik berkata-kata...:

teacher sarah said...

ape2 pon thnk +ve k..de hikmah smua tu..

zaxx said...

thanks princess serra.. apepun pengalaman ni membuatkan diriku ketawa sendirian cam org giler,...hahhaha