Pages

Friday, January 29, 2010

ketidakpuasan hati,limpa,jantung????

perjumpaan dengan jurulatih malam tadi menjawab sikit sebanyak persoalan dalam minda aku selama ni..ya isu rambut yg dibangkitkan minggu lepas... aku sebenarnya tertanya-tanya apa pendirian kawan2 dan juga jurulatih...jawapannya aku dpt dari perjumpaan td... biarlah ia menjadi pengetahuan aku sendiri tanpa perlu aku maklumkan di sini.

secara peribadi, aku tidak setuju dengan tindakan drastik arahan itu. pertama, terhadap dasar dan prinsip yg dinyatakan.kedua berkaitan dengan method dan cara arahan itu dipersebarkan...bukan mahu menentang tetapi sekadar melahirkan rasa tidak puas hati dengan pendekatan yg dibuat..

tujuan dan matlamat adalah mahu menampilkan disiplin semaksima mungkin. persoalannya, adkah hanya dengan rambut dapat mencerminkan sratus-peratus disiplin yg jitu dan terbaik? pendek + botak = berdisiplin??? bagaimana dengan sikap dan pemikiran yang tidak selaras dengan disiplin yang sepatutnya? bukankah itu yang perlu lebih dititikberatkan?
jika pendekatan itu hanya sekadar mahu membanding2kan atau bersaing dengan institusi lain, aku kira tindakan itu tidak lebih sekadar lakonan berbaur hipokrit..

aku faham.. mungkin pada hemat beliau, mahu memantapkan struktur institusi kami ini di mata masyarakat sekeliling... tp harus tepat pada masa dan caranya... matlamat dah betul..cumenyer mcm terlampau terlebih permintaan itu, bagi mereka yang memang tidak selesa ngan permintaan tu.. mungkn bg sesetengah orng isu ni kecil.tp rata-rata tidak puas hati... dengan alasan peraturan yg sepatutnya tidak pulak mengatakan begitu... waalupun ader pihak cube mengusul dengan membanding dgn institusi satu lg,tp ditolak...

adakah kami terpaksa mengambil risiko bersepakat untuk lakukan pe yg aku cakap mase perjumpaan td? aku pun xpasti dengan apa yang kengkawan aku akan lakukan tp, kalo btol nak,kene wat sepakat , semua ambil part..

bg aku ada benar pendapat sesetengah pihak,kalo tol nak laksanakan perlulah orang diatas juga lakukan perkara yang sama... barulah cakap itu serupa bikin...

lg perkara yg menimbulkan kekecewaan n tak puas hati ialah berkenaan laman web... aku xpasti apa sebenarnya tujuan dan matlamat terlalu mendesak supaya laman web ni dibangunkan secepat mungkin,..kalo kata ader pertandingan xder lak dengar ura2... benar kita xperlu lakukan sesuatu hanya untuk pertandingan,tp car desakan yg melampau tu aku xleh terima langsung... sbabnya berkaitan dengan tugas tu sendiri..sian aku tgk kat exco terlibat,jenuh nak menjawab..soalnya buka mereka xmenjalankan tugas,tp haruslah difahami, kerja yg melibatkan teknologi ni bukannya senag.silap sedikit jer leh rosakkan keselruhan sistem..ingat,kita dah diberi sampai 4 web adress... dr v1 hingga v4.. so kene la hati2 ..xkan nak mitak pihak ict bg kali ke -5? aritu aku ader bukak web tu sebelum di tutup semula untuk pembaikan..it is ok basically...sume benda basic da ader,tinggal nak update aktivit n galeri gmbar... tudah kire ok ar... aku yakin exco terlibat bukan sengaja x publish awal2, lagipun mereka tu cos seni... bzi ngan tugasan..seni adalah subjektif n perlu kemahiran.semua tugasan mengambil masa..so xkan la 24 jam nak fokus laman web...

merka sepatunya tau tugas web ni susah..so jgn la mendesak sgt ..mengeluarkan air liur, bercakap, beri arahan memang la senang..cube try laksanakan? entah2 terbengkalai sampai sudah... please give them time.. sebenarnya antara sebab aku sangt xpuas ati isu laman web yang didesak teruk ni pas dengar satu kenyataan... kalo xdapat nak wat,letak jawatan,ganti orag lain!! amboi, sesdap rase jer... letak jawatan? ya bagus cadangan tu..nah,ambik wat sendiri..senang citer... aku tau exco terlibat tu kalo leh skang pun nak lepas tanggungjawab tu... xsanggup.. tp sebab xnak lari dr tanggungjawab dia relakan juga... berkorban!! bagi exco terlibat... aku doakan yg terbaik untuk korang sume..takpe,lumrah dunia...setakat ni pun aku rase korang dah wat yg terbaik... bg aku korang tetap best..

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: