Pages

Wednesday, January 6, 2010

sand drawing: one of the amazing technique of art

sand drawing... for me i am not familiar with this skill of art. jujurnya, aku baru je dengar ttg teknik ni semasa aku buka metacafe bebrapa hari yang lepas. amazingly, aku betul2 tertarik dengan perssembahan sand drawing oleh seseorang yang bernama KSENIYA SIMONOVA... yg menariknya dalam video tu bukan ditunjukkan lukisan statik semata-mata tetapi melibatkan satu jalan cerita. kalau x silap ianya mengisahkan tentang world war II. ditambah dgn sound efek yang dramatik dan lukisan yang nice to be seen...mcm lukis gune pena or charcoal... aku jd minat lak dgn artist ni..paling aku suka mimik muka semasa melukis..penuh gaya..mcm kalau kita tgk org main piano or violin dgn penuh perasaan... so lovely... penceritaan yg di persembakan mmg bg kesan. aku tgk penonton ada yg mengalirkan air mata.n seriously, first time aku tgk (sorang2) mmg terasa pilunye.. ( i'm not sure yours.heheh)
so after that aku try search kat youtube n jumpa some of the other video... aku xsure kalo art mcm ni dah lama diperkenalkan, sebab aku baru jer jumpe..tp aku rase dah lame dah teknik ni feymes.. sape lagi yer artis yg gune teknik ni.teringin nak tgk... mase search kat youtube ader gak tnmpak video dr artis lain,cam Ilana Yahav .yg lain2 xsure lak..


ni antara llink youtube untuk video tu:

KSENIYA SIMONOVA'S AMAZING SAND DRAWING ( i like it the most,hehhe)

KSENIYA SIMONOVA'S AMAZING SAND DRAWING 2

and the other link( i just type the link, not the title..hihii)

http://www.youtube.com/watch?v=-3GF6s2TmwI

http://www.youtube.com/watch?v=Qmw_7uV361E&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=o2pLHLOnG6I&feature=related

try la search kat youtube,mybe byk lg video yg akan anda jumpa...









0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: