Pages

Saturday, May 8, 2010

abg!!! saya baru keluar penjara... hoho..banana fruit two times? never!!





Hentian pekeliling


alkisah citer ini berlaku ketika aku terlibat dalam pengembaraan,...
journey to pahang..ya my hometown...balik cuti seh...asyik2..hihihi
aku sedang menunggu bas.. tiket lambat lagi..lepak2 jap..
lokasi: hentian pekeliling
sedang aku asyik jd tugu kat stesen bas tu..tiba-tiba...
jeng..jeng..jeng..
ader sorang brader kat dua belah aku ( sebelah org sebelah aku..huhu)
dia mula tuk berborak
so,aku pun cube2 la layan..
ye ar aku kan nak tingkatkan skil bersosial aku,
coz aku sgt bad in socialing.hahaha
then, dia pun start buka citer dier...
" abg, sy mtk maaf la dulu sebelum apa2..
sy sbenarnya baru je kuar penjara...
jd td nak beli tiket...tp xcukup duit..lagi rm3.40 jer..
sy nak balik mentakab"
akak yang tiga belah dari aku memndang kami..
oh my..sedih aku dgr..aku ni mudah bersimpati..serius! hehehe
how ye?? so, aku pun mngeluarkan duit balance beli tiket td..
seluk punyer seluk..ha ade rm5..
hmm ok ar tu.nah brader ambik la rm5..beli tiket tau jgn beli benda lain..
trus dia bergerak dari situ...
wah..baik gak aku en..heheh tetibe bangge sendiri...

tapi pastu akak yg memandang tadi mula berbicara..
madah la plak aku nie..hhehee
" adik,nape bg duit kat dia? td dier pun ader mintak kat akak,
tp akak ckap xder duit. tu yg akak pndg adik td.."
masuk lak makcik empat belah dari aku..
" ye la dik, makcik pun kene,tp makcik xpercaya ckp dier..
prg kuar penjara xmcm tu..mkcik tgk dr pakaian dier,cara dier pun xleh caye.."
abg kat sebelah aku pulak mngeluarkan dialognya..
" ya dik..abg juga ditnye begitu td.. tapi abg tidak bg.kat sini mmg selalu ader
kes mcm nie..org amik kesempatan mtk duit mcm nie.."
wah..a..a....aku nak berdialog apa aku pun xtau...
ciss..wakenabeb!!!
" la ye ke??? sy xtau la...sy ingtkan betul2..aduh!!"
"xper la nak..nak bg rm5 nnti dpt la balasan..buat baik, dibalas baik"
lalalalalalalla..rase nak menyanyi pun ader.ahahha
so pade kengkawan sekalian,
berhati-hati la kalau berada kat tempat2 mcm nie..
bukan kite xleh tolong org... tp kene gak tgk2 n hati2..
tp untuk brader tu aku halalkan sumenye..
kalau btol nak beli tiket alhamdullillah,
tp kalo bukan pun
semoga anda berubah...
ini bukan soal brape byk wang yg diminta,
tp ini soal kejujuran dan keikhlasan..
kan..kan..kan..
pada akak,makcik, n abg td,TQ..hehehe...
bile fikir balik,,klako,malu, pun ader.haha

pas dr tu aku pun g tunggu kat platform bas aku lak
hahhaha
nape aku gelak
banana fruit two times brooo!!!
ade lak sorang lagi bro dtg kat aku..
" balik maner? oo temerloh..abg balik jengka,same la kite org pahang..
jd abg nak mintak tolong..."
uh dah agak dah..drama td gak la nie..
" abg keje kat klang, tp ni bos suruh balik, tp tak cukup duit beli tiket,
gaji xmasuk lagi..lagi rm 3.40 jer..."
ai... mcm ku kenal ayat ni..
so aku xnak ar banana fruit two times kan..
heheh
so aku gune teknik "jutsu penjelmaan jadi batu.."
aku diam membisu...sambil mengangguk..
last2 aku bersuara
" td dah bg dah kat brader tu,xcukup duit beli tiket gak bro!!"
dgn banggenye dier blah dari situ...
huh... pelik gak..badan sihat,xkan keje nioe diorang wat,
tp papepun aku xberada ditempat dier..
mybe ade sebab diorang wat camtu..
( i'm try to think positive,.hahah)

sekali lagi aku nak pesan..
hati-hati bile berada di tempat yg ramai orang n terdedah cam ni
penyeluk saku... org ambil kesempatan..
so be carefull..
dont just believe others 100% k..

jgn biarkan penjara menyelubungi anda...

banana fruit two times??? huhuhu cute baby..

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: