Pages

Saturday, March 27, 2010

mee maggie cepat dimasak sedap dimakan..ahhaha


lama betol x mkan meggi.. asyik2 makan kat luar jer, masak kat umah pun jarang..tp makan kat luar pun bg kelebihan tau... xpercaya??? makan kat luar boleh membantu kita menipiskan wallet tersyang, so xla berat kite nak bawak wallet tu kan??? ahahha.. giler2...

malam td pas balik dr khar, lepak2 kat umah, ngan housemate tercinta,hahaha... cinta ker? kuikuikui... lame2 borak rase lapooo... nak masak nasik goreng la... oh tidak.. betapa malasnyer aku!!! nak kene tanaj nasik,tunggu sejuk,then nak goreng,..leceh tol... cancel2!!! haa..idea bagus dr brader is..jom mkan meggi...yess lame xmkan ni,goreng pu sodaaapP!! ya korban hari ini...3 bungkus meggi hak milik kekal bro is.. hahah tq bro.. jom penuhkan perut kiter tgh2 malam nie..hhehe..

lets start cooking.. nak masak cmner yer? style mamak? style western? ahh..style org timur sudah..heheh... eh jap2 aku blajar teknik bru tau time ni... thanks again tu bro is!! kalo dulu aku biasa goreng meggi, tumis perencah,masuk air then masuk mee nyer, tp ni gune cra lain...
rendam dulu meggi sampai agak lembut,sambil tu tumis perencah ,masuk mee then tambah air... serius,aku xpernah wat style camni.menarik2 ( padahal u guys kat luar tu dah lame wat gini en..aku jer ketinggalan zaman,hahhaha)...

tp cara ni ok laa..coz walaupun gune semua perencah, tp xmasin pun ,kalo aku masak style aku,mesti xgune sume,nnti masin ya amat.hihii... then ikut cara baru ni,terfikir lak menu2 lain.heheh.. gune mee yg direndam tu kite leh wat mee curah sos.. kirenyer wat sos dulu,then nak makan tuang jer sos atas mee td...mybe leh wat sos black paper ker, sos kari or anything la yg kene ngan lidah kamu2 semua..heehhe

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: