Pages

Thursday, November 12, 2009

duit itu air????

erm... bace tajuk tu lain macam jer.. hahhah
jgn salah faham.lucah2 x maen ek..hihihii
sebenarnya ni mmg bersangkut paut ngan duit.. ye..duit.. MONEY!!
duit bukan segala-galanya, tapi segalanya memerlukan duit.. tol ker?
kwan aku selalu cakap camni... bg aku ade betulnye..

aku ni sorang yang BOROS!!! tu yg mama aku cakap.. dulu aku pikir gak..tol ker boros, mane ade... mama, emi x boros la...tp skang baru aku perasan... Mama tersangat la betol.hhahaaha aku memang pemboros... buktinye: duit aku byk habis, hasilnye? aku pun xnampak.. ntah pe yg aku beli aku pun xpasti.. tgk ar.. hidup kat upsi ni pun da byk buktinye.. 3 sem ni ptptn aku abes sngatlah cepat... beli per? i tell u.. i'm not sure.. pastu mula la kekringan.. makn pun x menentu... seb baik ar ader akak aku sorang ni..ader gak ar heroin yg datg membantu.. thanks supergirl ayu.huhuhu...

aku ni sorang yang mudah sgt nak kuarkan duit bile nak sesuatu.. aku bukan yg suka survey dulu baru beli. sebabnya aku slalu fikir, kalo aku xbeli skang, entah bile lg dapt beli...ha, tu la sebabnya.. lagi satu aku ni sgt kuat berangan dan berimaginasi, dlam bahase yang sedapnya,kuat merancag nak wat sesuatu.hahhah memmag poyo. so, kalo nak wat menda tu, selalunya yg berkaitan hobi aku ar mcm masak, hias2, lukis... aku x kisah nak kuar duit.bukan nak pikir pun benda tu keperluan atau kemahuan.huish... aku xleh jadi camni.kene berubah cepat. kalo x, x merasa ar aku nak simpan duit.. bile la nak dapat kumpul wang hantaran ye x.hahhah

dulu aku slalu ikut mama g beli barang kat kedai. sebabnyer,leh menyempit nak jajan.hahhaa... mama slalu ckap yang duit ni macam air.. cepat jer abis...huhuhu
tapi bile da besar skit, slalu gak ikut, tp bukan sebab jajan ek.. sajer teman mama, besanya kalo teman masa waktu malam..so jd bodyguard ar.hihi although i'm not strong enough .of coz hahhaha.. aku mmg rapat ngan mama.. skang pun..kalo kuar jalan pun kami berpegangan tangn.haha dah mcm budak kecik jer aku...cayang mama..

camne ye nak jana pendapatan?huhu kalo dapat wat duit leh gak tampung2 perbelanjaan.. masa mula masuk upsi pun byk dah duit habis.... sem dua mmg zaman darurat.. time tu en kene potong ptptn untuk yg dah amik wang pendahuluan.. mase ni la rase terik ngat.sampaikan ader satu mase tu duit kat wallet= RM0.00...nak survive mmg kene jimat. makan telor, roti, dah jd menu biasa, xder nyer nak mkn kat luar..nak mtk duit kat mama mmg xsampai ati.xpe la lapar skit jer..lagipun sem pendek.. mula la time ni aku mencipta2 resepi sendiri.hahaha.. bubur nasik gula pun jadi la..hehe..

aku suke bace kisah2 jutawan yang bermula dengan hidup yang tidak berada dan kesusahan. dengan usaha mereka, akhirnya menjadi seorang yang berjaya dan kaya. tgk sajer kat malaysia ni.. org kaya kat mlysia antaranya jutawan tebu dan sebagainye...aku mmg kagum ngan Syed Mokhtar al-Bukhary, beliau berjaya tapi hidup low profile, byk membantu orag ramai.. org kaya yg macam ni la dihormati.. bukan yang bile dah kaya berlagak, jaga standard, lokek, xsuke menolong..huh... macam la harta tu leh bawak masuk kubur... jgn la jadi macam Qarun yg ditelan Bumi dengan harta2nya... Ingatlah, harta kekayaan hanyalah pinjaman sementara sebagai ujian dari Allah..

so, dari sekarang aku nak cube sedaya upaya kawal perbelanjaan aku.. n gunakan duit n rezeki yang ada sebaiknya..

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: