Pages

Tuesday, March 12, 2013

Perasaan Kekesalan Itu

Assalamualaikum..



Senyap.
Diam.
Sunyi.....

Minda makin berat...
Fikiran berputar ligat...
Solusi?

Terus diam,
Terus sunyi....

Aku bukan nujum...
Untuk meramal masa depan,
Aku hanyalah pengemis,
Yang meratap dan meminta,
Hadirnya sinar dalam gelita....

Sepi, aku makin sepi..
Di sini seorang diri...
Apakah esok bakal seperti hari sebelum ini?
Soalan yang hanya mampu aku biarkan..
Berjawapan hanya tinggal penantian...

Hati kian resah
Minda kian gelisah...
Tidak mampukah???
Mencari dan mengubah?
Tersepit antara serba salah ..
Musibah atau maruah??

Langkah masa kian laju..
Aku hanya mampu menuggu..
Menanti apa yang bakal berlaku..
Andai aku terpalit, aku tahu..
Itu takdir penentu..
Pada insan yang membatu...

Ya Allah,
Pada Mu aku memohon,
Ampunkan segala kekhilafan,
Tunjukkanlah jalan kebenaran,
Moga diri tidak lagi Kegelapan...

coret hati: Moga dapat ku lelapkan diri malam ini, Hanya keampunan yang ku harapkan...


4 si kacak dan si cantik berkata-kata...:

ejulz said...

semoga dipermudahkan segala urusan..

zaxx said...

amin...thanks ejulz..:)

anamizu said...

segala apa yg kita usahakan kalo tanpa izin DIA tak jadi jugak kan Zaxx ;)



semoga dipermudahkan segalanya zaxx :)

zaxx said...

betul tu anamizu..anyway thanks a lots anamizu..:)