Pages

Monday, October 22, 2012

Kempunan Seorang Pengapit Pengantin

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Selamat Pengantin Baru Along & Kak Zu

Pagi itu keadaan hingar bingar bungar bongar bengar ( kata imbuhan kasi naik feel skit,ahha)..biasala, ramai orang. Kenduri, mestila ramai.. kalau sorang-sorang takla dinamakan kenduri, tiduri mungkin... Kepenatan melalak lagu tiga kupang malam tadi masih lagi terasa, tapi aku cabaikan semua tu..eh silap, abaikan sebenarnya..hihii.. karoke kenduri memang hapening. Setakat dua tiga lagu aku masih gagah lagi.. ye la..kena la stamina kuat,nanti nak wat konsert lagu jong jong inai secara marathon nam blas kali tak la semput...

****************

Dengan langkah penuh gaya Jovian Mandagie, aku belek-belek bilik pengantin yang dah dipulun buat hiasannya yang ekspress malam tadi. ala, biasa-biasa je...cocok tang sini, cocok tang situ..dah siap!! yang penting ada tempat pengantin nak buat anak.eh silap lagi, maksudnya nak tidoooo..:P haha... Tugas pagi tu aku Ambik port basuh pinggan jap..menolong lah konon..tapi aku rasa menolong tengok dengan mata galak lagi menggoda yang menyumbang jam terbanyak...ngee..:)

Lepas dah agak cukup jam, aku pun bergerak la pegi punch kad kerja tempat lain lak, keja tido namanya... hajat di hati memang la nak menidurkan diri atau ditiduri.eh? haha tapi tetiba je dapat satu panggilan "On Call" katanya...

"Emi, siap-siap cepat.. pengantin tak ada pengapit ni... dah nak berarak ni ...cepat jadi pengapit...ajak kakak jadi pengapit perempuan!"

"Ish..aku kan pemalu.. jadi pengapit tak reti..jadi pengepit aku terer la!" bebel aku dalam hati sambil mencari kakak untuk jadi teman pengapit. 

"Jom kakak, tukar baju! Pengapit kena la vouge gak!! " jerit aku tak mengalah... diva kena jaga saham..hahah

****************

Dengan ritma rempitan ala-ala Adnan Sempit kami berdua memotorkan diri kami menuju ke rumah aku untuk tukar baju.. derrr.. nama pun rempit, mestilah 120 km/jam (okeyh aku melebih-lebih, 20 km/j je mungkin..:P) 

Kami lalu kat satu tapak pekan sehari yang baru je abis. Peniaga-peniaga sedang sibuk mengumpat, basuh kain, tukar pampers anak sambil main batu seremban.. ( ok ni aku tipu lagi..:P) Peniaga sibuk mengemas barang-barang mereka untuk pulang.. Kami pun melalui kawasan itu dan tiba-tiba............ Proooooooooooottttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!...

eh salah sound effect daaa... semula yer... Kami pun melalui kawasan itu dan tiba-tiba.... Sretttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!!! Pranggggggggg!!! Dummm! DUmmm!! Kebabommm!!! POn Pon Pon..!!! Ting TOng!!! Tilam Tilam Tilam!!! (pergh aku ngarut lagi..sebenarnya bunyi yang pertama tu je yg betol.. haha)

Aku melambung walaupun aku bukan Mail Lambung...kakak yang aku boncengkan tadi turut mengikut jejak langkahku itu.. katanya aku idola dia..eh jadah pe ni? hahah  Motor yang tadi elok memutarkan tayar atas jalan raya secara tegak tiba-tiba memutarkan tayarnya atas badan aku.. eh silap.. tiba-tiba memutarkan tayar nya secara menyerong...aduhhhhhh!!! sakitnyerr!!! 

Ok fine! Aku tak nampak dari jauh tali melintang khemah peniaga yang aku ingat dah siap-siap mengemas barang mereka.. Aku teka yang sorang ni pergi menyusukan anak tu yang lambat kemas khemah... khemah dah tak ada, tapi tali pengikat masih ada. Maka, bila dah dekat, baru perasan dan mula lah aksi ala matrik mengelak tali tersebut!! canggih!! aku berjaya mengelak..tapi..........................

Adoiii!! Kakak menjerit, dahinya terlangagr tali itu..ok maap, aku lupa warning.. tali tu pun berjaya mencium dahi kakak..aku teka tali tu memang gatal, miang dan sebagainya... puaslah nafsu tali tu gamaknya... uh! maka, impak dan natijahnya..tersangkutlah kami dan tertiaraplah motor itu..maka kami pun terpaksa melakukan aktiviti baring membaring atas jalan raya.. nikmatnya!!!!!

Dengan kesakitan yang dialami, kami gagahkan juga untuk bangun dan aku mula menegakkan motor... lantas aku menelefon maksu...

"Emi eksiden,tolong ganti jadi pengapit..kepala akak pening dah,tak larat nak jadi...k bai!"

Aiseh man... tak kesampaian aku nak merasa jadi pengapit.. mungkin belum ada jodoh..ye la.. orang kata sapa jadi pengapit, ada berkat nak dapat jodoh... orang kata la... eh? tapi kalau yang ganti tu dah kawin??? yeaaaaaaaa kawin dua!! hahaah... 

P/s: peristiwa ni berlaku dua tahun lepas... entry ni mengimbau kembali saat kenduri di rumah dulu.... tak sabar nak kenduri 3 hb 11 ni untuk abang sulong aku... untuk belah perempuan dah lepas sabtu aritu.. tahniah buat Along...semoga berkekalan ke akhir hayat... tak sabar nak dapat anak sedara ni..:) Kepada semua reader, maafkan Zaxx sebab lama tak update sebab agak bizi wat preparation..:)


My Family...:) Aku terasa makin berisi..:'(





25 si kacak dan si cantik berkata-kata...:

paripariputih said...

ha ha ha molot ko mmg x dek insuran kan?? ha ha ha apakah peristiwa tali mencium dahi akak ang tu betul?? kalau betul ko mmg sengal ha ha ha tak pasal2 kena cium dek tali kemah... lau kena cium dek aaron ajis ke... putera william ke ada gek pekdahnya kan?? ha ha ha lawak2.. ko patut masuk lawak king kong jer aku teka... >..<

ayat ni------------> ha ha ha sengal tahap tenuk yang penting ada tempat pengantin nak buat anak.eh silap lagi, maksudnya nak tidoooo..:P haha..


=..= mohon bagi tisu nak lap hingus dek terlampau byk gelak :P

Anonymous said...

kak zul ble org nk dtg meminang lak..

zaxx said...

ppp: hahahaha eh2 btol la peristiwa ni..sebab aku xcident aku xpat jd pengapit..huhuuuuhuhu,...

zanairin said...

kalau jadi pengapit mesti dah kawen dah.. kan2..:p

zanairin said...

zul de alexis cakap dia rindu kat abg... dia mintak nak rujuk balik.. anak tgh membesar, susu plak dah abis.. mohon abg zul ak bg susu abg plak.. ehh??? :p

Sue PeLik said...

huhuhuhu. selamat pengantin baru! incik zul. eh. hihihihi

boni kacak said...

dasyat betul..sampai eksiden tu..hehehe

Mk Syahir said...

kah kah kah makin hebat imajinasi lu dalam berkarangan..

anyway selamt pengatin baru buat kali ke3 utk lu..ehh?

new hope said...

selamat pengantin baru

KLIK rasuah, tamak punca agenda Melayu gagal

Leeza dayasari [santai leeza] said...

geli hati baca entri ni.
btw, selamat pengantin baharu kpd yg berkenaan.

zaxx said...

zanairin: ahhaha tu yg xkawen2 lg nie..hihiii... miss abam zul gak,ehhehe

sue pelik: hihkhik thnks..doakan sy dpt ramai anak.eh??? hahah

boni: hahah kan..xde rezeki jd pengapit..;P

zaxx said...

Mk syahir: hahaha erh? wa tak persan wa dh kawen 3 kali..thnks ingatkan,hahaha

zaxx said...

Mk syahir: hahaha erh? wa tak persan wa dh kawen 3 kali..thnks ingatkan,hahaha

zaxx said...

new hope: heheh tq2..:) (eh,terasa macam wa lak yg kawen,hihii)

zaxx bakeboss said...

leeza: hehhhe tq2..:)

CikMai said...

den pun penah jadi pengapit time kakak den kawin dulu.hohoho

Hanif Idrus said...

Hihihihi......cerita yg penuh suspen..

Edy Fee said...

alamak pgapit exident.acane tu....ehhehe
aku dh hbis dh tugas jd pengapit..sebab semua adik bradik2 aku kat atas aku jd pgapit.ehhe hilang dh seri pegantin

BlueiceButterfly said...

haha..cerita yang wat eksited nak baca sampai habis..kenangan tue :)

cweet pinky said...

hahahhaha , adeh , sygnye , smpai kempunan , alah , laen kali larh pulak kan ? hehehehe !!

Cik Yaya said...

shanteq je pelamin..^_^

*lame xjmpe en.zaxx kat cni =)*

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

ketikketok said...

semoga berkekalan jodohnya...jom semarak cinta di Galeri Malam Pertama Cameron Highlands hanya di MARDI Station CH

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://wisataoutboundmalang.com/