Pages

Thursday, May 5, 2011

kisah aku di dunia cikgu... part 1- disebalik tabir




Maka bakal bermulalah dunia aku yang baru.. dunia sebagai pendidik... walaupun ini baru langkah yg awal, sbg pra-percubaan shaja, namun semangat dan keterujaan tu mmg dah meresap dlm diri..^.^ (walaupun nebes n risau tu lg byk,heheh)... ingin berkongsikan coretan disebalik tabir sesi praktikal yg bakal bermula 8hb Mei nie..

byak masalah sebenarnya yg berlaku , termasuk masalah partner, tempat praktikal sehinggalah masalah dihujung2 waktu yg berkaitan dengan tarikh praktikal dan pentauliahan SUKSIS.. masalah parter bermula bila masing2 nak partner dgn org yg dirasakn selesa.. n aku terpulang je sebenarnya,tp akhirnya memilih kawanku mr.M.. xnk la cerita lanjut coz everthing about this had been settled down.huhuhuhu...

next, mengejutkan tempat praktikal adalah di KELANTAN !!! aduh ..aduh..duh.duh.duh.... bukan xnak tp first aku fikir maslah komunikasi..kecek weyh!! dah la nk ngajar... aku riso je teknik2 attention grabber xleh nk dibuat coz language prob.. tp ni kan cabran,tabah je la.hiihihi...

da prob yg paling susah antara di atas (bg aku la) ialah prob tarikh praktikal yang bersangkutan dengan pentauliahan SUKSIS... dah la kene masuk 2hb mei,awal seminggu dr kengkawan lain, pulak tu bru je abes exam..huh..nk kne pulun mngemas lg.. pastu ada la cdngan tauliah seminggu je..so rentetan dr itu, terpaksa la mengadap insan2 di pihak atasan tu untuk kelulusan.. n kebetulan aku abes awal, n tak balik ( tiket abes...waaaaaaaa) , so dgn kerjasama bebrapa rakan lain, we all try la usahakan untuk mohon tauliah seminggu n masuk 9hb... alhamdulillah, selepas penat lelah n ketebalan muka berinci2...dpt la gak laksanakan.. n trus berurusan ngn ULM (unit latihan mengajar)... so, surat bru pun dibuat, tinggal dihantr ke sekolah masing2 je.hope xda la isu berbangkit pasni... time ni la aku megenal kerenah2 birokrasi,hhuhu letih2..hehe kene marah lg..


sekarang nie.. hnye menunggu untuk meniti hari2 sampainya 9 mei..huhu takutnye... nk kene jd cikgu lak.. serius xpandai.hehhe..arghh..takuttttttttttttttttttt..hope for the best..SMK KOK LANAS ..wait for cikgu zul.hhehehe.. ^.^

0 si kacak dan si cantik berkata-kata...: